Guardian



Tre unga män har förts till sjukhus med ambulans efter att deras bil kolliderade med ett tåg strax utanför Vara vid 12-tiden. Samtliga har enligt uppgifter från polisen väldigt allvarliga skador.


Tre unga män har förts till sjukhus med ambulans efter att deras bil kolliderade med ett tåg strax utanför Vara vid 12-tiden. Samtliga har enligt uppgifter från polisen väldigt allvarliga skador.

 
Ett tåg kolliderade med en personbil vid vattenverket, Stora Levene i Vara. Polis, Räddningstjänst och ambulans var snabbt på plats.
Ett 50-tal person satt ombord på tåget när det körde på bilen vid en obevakad korsning.
Vi hade två tjejer ombord på tåget som var sjukvårdsutbildade som gick av och hjälpte till med de skadade, säger Carl Andersson som satt på tåget.
Enligt inre befäl vid räddningstjänsten i Västra Skaraborg, ska minst en person ha kastats ut ur bilen i samband med krocken. ((((Glenn kastades ut ur bilen)))) Jag såg det inte men jag hörde en kraftig smäll och så såg jag bilen 20 meter bort, säger Carl Andersson, 19 år, som satt på tåget till Kinnekulle


 Svårt skadade

De tre ungdomarna i bilen har nu förts till sjuhus med ambulans. Enligt polisen har samtliga tre skadats allvarligt.
 Jag kan inte göra någon bedömning om skadornas omfattning. Det gick att prata med alla tre när de lämnade platsen i ambulans. Det får man väl anse som ett gott tecken, säger Ove Carlsson, insatsledare vid räddningstjänsten i Västra Skaraborg.
 Vårdpersonal fick även ta hand om anhöriga som kom till platsen och chockades svårt.
Bara för knappt två månader sedan dog en 21-årig man i en krock med Kinnekullebanans tåg vid en överfart i Järpås i närheten av Vara.
Vi får verkligen hoppas att det går bra för de här killarna, säger Ove Carlsson.


@ http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=498210

Trodde jag skulle få hjärtattcka när dom hörde av sig från sjukan. Vad fan var det som hade hänt med dom? hur varför? Jag allt jag kan säga att pojkarna hade verkligen en skyddsängel i det tillfället. Annars hade alla tre stryckt med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0