I only have sex when im in love - Bull sheat

Läste Metro tidigare idag och mina ögon fastnade på en viss artikel som jag fan väldigt underhållande.



David Buss gjorde en undersökning om varför kvinnor har sex. Han frågade 1000 olika kvinnor och fick 237 olika svar, vad som förvånnar mig (igentligen inte så mycket) att känslor för parten man har sex med hanmnade långt ner på listan. "Så myten om att kvinnor främst har sex för att de har känslor för personen" avlivades helt o hållet.

Några andledningar till att kvinnor har sex:

För att motverka tristessen - för att det är lättare än att bråka ir för att ha någonting att göra.
Som gengäld - för hushållssysslor.
Därför att - det är det närmaste man kan komma Gud
Jag låg med - några killar för att jag tyckte synd om dem
Ekonomiska motiv - för att han bjöd på en trevlig middag
För att lindra - min spänningshuvudvärk eller migrän
Med en oattraktiv man - för att lågt testosteron attraherar kvinnor eftersom de tror att det är mindre risk att han är otrogen.
För att höja sin status - bland vänninor.
För att stärka - självkänslan.
För att hämnas - genom att ge någon en sexuellt överförbar sjukdom (ovanligt).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0