Nostalgia

Hahahaha

Letade igenom mina gamla papper från för och vad hittar jag om inte vårt gamla manus till en film vi skulle göra. Minns hur mycket vi dog av grav när vi skrev det. Wow Wow saknar gamla "goda" tiden xD



[Thomas - domare]
- Kalla in den tilltalade ( offret - Emil blir inkallad )
- Du har blivit åtalad för att smugglat in knark från Finland till Sverige ( grovt narkotika brott )

[Andreas alias Harshstrid - Målsägare] 
- Kalla in första vittnet!

[Thomas - domare]
- TYSTNAD !!! Det där ska ju jag säga, jag ger dig en varning Harshstrid.. Hurm..harkel.. Som sagt kalla in vittnet.

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
Kommer invinglandes med en spritflaska i handen
- Vad gör jag här? ( allmän förvirring pga alkoholen )

[Thomas - domare]
- Marianna vad god och sätt dig här och svär vid bibelnsnamn att tala sanning

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
- Ja för fan! ( men vad gör jag här? sist var jag på systembolaget o shoppade ) 

[Thomas - domare]
- Du har själv valt att vittna i detta fall

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
- Ja juste jävlar! Så var det, men jag trodde det skulle vara imorgon.

[Charlott - ?]
- Instämmer!!!
 
Knapprar vidare på skrivaren och tar sig en sup 

[Thomas - domare]
- TYSTNAD !!! Dåså Mr. Cigge kan du förhöra vittnet.

[Johan.B alias Mr.Cigge - försvarare]
- Var befan du dig natten den 13 november år 1998?

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
- Jag var och söp mig full bredvid kyrkogården vid Domkyrkan...
Tar sig en sup

[Johan.B alias Mr.Cigge - försvarare]
- Vad var den sista filmen du såg igår kväll?

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
- Jag såg The Shining. En jävla bra film serru!

[Johan.B alias Mr.Cigge - försvarare]
- Var träffade du Nikotin ( alias Emil )

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
- Det var väl när jag var i Finland i staden Tokyo där min syster bor....
Tar sig sen ordentlig sup, faller ner för stolen. Slår i huvudet och kan ej förhöras mera

[Vakterna]
Släpar ut en medvetslös Marianna genom dörren...

[Andreas - Harshstrid]
- Är det min tur att sita i den där stolen?

[Thomas - domare]
- Ja det är din tur!
Suckar och ser trött ut

[Johan.B alias Mr.Cigge - Försvarare]
Ställer en massa dumma frågor som inte har någonting med fallet att göra

[Charlott]
- Negativt!
Fortsätter knappa på sin skrivare, drar ut pappret och knyklar ihop det. Tar sig ytterligare en sup.

[Emil alias Nikotin - tilltalade]
- Nu måste det vara min tur att sitta i den där fördömda stolen?
- Oj vad skön den var uppvärmd och allt!


[Johan.B alias Mr.Cigge - Försvarare]
Ställer ännu dummare frågor än tidigare

[Johan.W & Adam]
- Instämmer! Borde skicka honom till USA och ge honom dödsstraff!

[Miss Dawa alias Marianna - Vittne]
Vaknar till liv och frågar efter vilket håll Systembolaget ligger åt

[Thomas - domare]
- Ordning i salen! Kalla in det sista vittnet.

[Sara.E - åklagare]
Ställer dummare frågor

[Thomas - domare]
- Ut med er skitungar! Vi ska hitta på ett bra straff åt Harsh.... Nej jag menar Nikotin

Efter några sekunders överläggande kallas alla in i rättsalen. Där dom kungagör straffet för Harshstrid

Efter en månad kan man senare se på nyheterna att Harshstrid har rymt från Kumla-anstallten. Harshstrid sägs vara en fara för allmänheten och färdas i en rullator....


Man kan ju konstatera att någonting led vi alla av i högstadiet, kanske var det puberteten som spökade. Någonting vi nog aldrig kommer få svar på. Men riktigt kul hade vi. Ingen skadades allvarligt under denna proces Men jag ger ett tips... Dont try this at home - This can cause you serious braindamage


Kommentarer
Postat av: Challe

Haha, det var gejer det me. Tror du var den som rökte på mest av oss alla instämmer

2010-02-15 @ 01:13:31
URL: http://wingmar.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0