Travel as a turist

Håller på att käcka lite olika saker som man ska besök när vi kommer till Budapest


Hjältarnas torg ska besökas. Tydligen ska det vara en av dom mest besökta och imponerande sevärdigheter i Budapset. Jag ska fan klättra bland hjältarna och inbilla mig att även jag e en hjälte. Även om det bara är i min konstiga värld.

St Stefan basilikan ska vara den största och så väl den vackraste kyrkan i hela Budapest. Ska även vara fylld med flera berömda konstvärk som ska utforskas. Hum undrar om jag börjar bli allt för kulturell av mig nu xD


Även shopping kommer det att ske. Tydligen är Westend norra Europas största shoppinggalleria. Det är ju bara ett måste att göra ett besök där om bara för att besökas skull. Uuurk börjar få Budapest feber, illa när det är först i feburari vi åker xD.. Ska boka in lite mer arbetspass tror jag. Så man får tankarna på annat ett tag.... Ciao Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0